Även bananskal har sin historia

Idag har det varit en konstig dag...om man nu kan använda det ordet. Kanske inte konstig, men likgiltig dag. Tina är här, kul att se henne igen. Orkar dock inte vara social. Är bara allmänt trött. Gick hem till Vali tidigare. Det blev turkisk kaffe, albansk musik i bakgrunden och massa prat från Vali. Hon är den enda i världen som kan prata om obetydliga saker med inlevelse. Visste inte att ett bananskal kunde vara början av en tvåtimmars historia som sedan slutade med att hon slänge den i papperskorgen trots allt. Men vägen dit var en två-timmars story. Damn, jag har mentalt trött efter det besöket. Men alltid kul att träffa henne. Saknar the old days. Eller nej saknar dom inte alls faktist, men det var iallafall good days. Sometimes.

Sen var det att dra vidare till Leo & her husband. Där var hela la familia, som Leo hade bjudit dit på kaffe. När dom gick så blev det vi systrar kvar + deras respektive. Vi fastnade för en turkisk show, där man kan vinna en massa pengar. Det enda man hörde var: Evet Evet, aahhh...mashalla! Evet= Ja på turkiska. Mashalla...hm, svårt att förklara på svenska. Men ett fint ord iallafall.

Imorgon blir det att, återigen, panik-skriva min hemtenta =) Oroar jag mig? Inte alls. (lite). Att jag aldrig lär mig...but hey, du är gay! Så...panikplugga + välja kurser inför nästa termin. Det är min söndag. Guds heliga dag. Kanske blir det ett tant-besök på ikea och tant-fika med mina systrar. jag kommer SÄKERT köpa värmeljus. Får se om jag känner mig in a tant-and-svensson-mood. Kanske kan säga hej till gamla slavar (gamla kollegor). Sist jag var där såg alla utslitna ut, och ville inte vara där. Såg lite olyckliga ut faktist. AAHH...jag är glad att jag säger upp mig när jag inte har kul. Mer folk borde följa sin känsla, och säga upp sig om dom inte har kul och trivs. Men o andra sidan...räkningar väntar inte.

Mer? eftersom jag ändå har skrivit en halv roman så kan jag lika gärna fortsätta. Undrar hur jag alltid lyckas att inte umgås med min mamma? det är henne jag saknar mest, men när jag är här så är det med henne jag umgås minst med. typ. Hinner inte, alla vill ses. MEN på söndag eftermiddag är jag all hers. Ska iallafall försöka vara med henne i tre timmar utan att någon ska "störa". My sweet sweet momma!

Annars så är man rätt tankfull. Massa tankar hit & dit. Lite funderingar. Men o andra sidan, thats life. Alltid massa tankar och funderingar. OCH nu avslutar jag detta med att skriva; I love you=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback