hakat upp på hemtentan?

Jag tänker att om jag endast utgår ifrån att min sanning är min sanning, att jag är jag och att du är du, hur påverkar det då mitt liv och mitt sätt att leva? Hur blir mitt liv om jag "vågar" låta bli att ha förutfattade meningar om vad folk tycker, vet, känner och tänker? - Vad ger det andra människor? Frihet att vara den de vill?

Ibland drar jag mig undan för att förklara saker, eller för att introducera något nytt för människor runtonkring mig. De är inte redo för det jag säger och dom vill inte acceptera det. Det är helt enkelt inte "deras" tid. Dom tänker på ett annan sätt. ÄN sålänge. Jag vill"framförallt poängtera detta, som en klok man sa; "Det jag säger är bara ett sätt att se på saken, antingen delar vi uppfattning eller så låter du det vara passera."

Eller så kan man bara s'ga; Shut the fuck up and listen, and if you dont like it then fine. Do your thing, and i´ll do mine.

På väg till Kalmar nu. Tänkte att jag skulle blogga lite på tåget. Läste en artikel på metro, att två personer har "bloggat ihjäl sig". Tydligen så känner många bloggare stress och press. Jag säger bara; Get a life. Förstår mig inte på folk som sitter och bloggar 24/7. Och dom som läser det borde ju ha mindre intressanta liv? Hm...hursom, ska inte vara sån nu. Alla har något att skriva om, något intressant att berätta. Dock så finner jag inte det intressant att läsa när mina vänner senast "åt en räksallad,med lite dill på". Något sånt liknande...

Ska bli skönt att vara i Kalmar i helgen. I need. Ska se till att fixa med lite praktiska saker med. Ikväll måste jag bestämma mig vilka kurser jag ska läsa inför mitt fria år. På tal om skola liksom...klarade av hemtentorna galant=) ÄR JAG SMART ELLER VAD? I just love ME. O andra sidan, VEM BRYR SIG OM MINA HEMTENTOR? men kanske kan inspirera andra som sitter och kallsvettas och får ångest och panik, inför kommande hemtenta. En sak som jag har gjort under denna tiden som jag har pluggat, är att bara ta det lungt. Inte stressa fram något. Jag kan bara inte sitta med en hemtenta tre veckor före. Känns inte aktuellt liksom. Några dagar innan (eller som jag gär, kvällen innan) så sitter jag där och då får jag all inspiration och det liksom bara flyter på. Jag tillåter inte mig själv att stressa fram my smartness. Den finns där. hehe. O andra sidan så är det bra att läsa lite före, så man har koll på läget.

När ska jag börja följa mina egna briljanta råd?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback