Lev i nuet, my friend!

Det är så sant att vår självbild är summan av allt vi säger om oss själva och hur vi värderar oss själva. Dina beskrivningar om dig själv är problemet, på det sättet att vi tar dom för sanningar och sätter oss därför i situationer som bekräftar dom. Om du inte är dina tankar, vem är du då? There is ME and there is my EGO. Och egot vill jag bli av med, totalt.

Jag tror på Nuet. jag försöker leva i nuet. Just nu, just här, Inte alltid lätt. Men jag försöker! Och jag ska bli av med bilden av mig som andra har. Bilden av mig som mina vänner har, min mamma och pappa har, syskon, ja alla runtomkring mig. Jag ska ta reda på vem JAG är, utan alla dessa bilder skapta av andra. O andra sidan så tror jag att tar man lite av varje "bild" som andra har om en själv, så skapar man en helhet? Eller? There is a ME.

det är nog fyra saker vi behöver; KÄRLEK, krav (rimliga krav...), stöd och beröm. Men framför allt kärlek. Jag ska välja mig själv först, och det ska du med. För väljer du dig själv först, så är du snällare mot andra =)

Lev i nuet, låt kärleken göra sitt och allt annat kommer av sig själv. Peace to ya all! dance & be happy =) Och så vill jag tacka alla som inspirerar mig, thank you Eli, thank you deepak chopra, thank you eckhart tolle, thank you, and you..and you! Alla människor har något att lära någon annan. vi lär oss från varandra. På gott och ont. Mer eller mindre. I´m happy with my self, more than ever, and im gonna try harder. So welcome to the people who is gonna be with me on my journey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback